How to prevent StartMenuExperienceHost.exe waking up my PC?

Diskutiere How to prevent StartMenuExperienceHost.exe waking up my PC? im Windows 10 Forum im Bereich Microsoft Community Fragen; Hello Community, Up until now, I have found a solution to any of my problems by simply googling, erm binging, them. This time tho, I ...

+ Antworten + Neues Thema erstellen
Ergebnis 1 bis 1 von 1

Hello Community,

Up until now, I have found a solution to any of my problems by simply googling, erm binging, them. This time tho, I have had no luck so far. So this issue in particular has had me frustrated for the past couple of weeks. I like to put my PC in sleep mode to be able to resume my work faster when I get back. However, whenever I resumed work in the past weeks, the PC had already booted. This is what "powercfg -lastwake" returns:

From the issues I've had so far with waking up my PC I would try to edit the configuration of the service returned by "powercfg -lastwake". One problem was caused by my network adapter and I simply prevented it from waking up my PC as follows:

[IMG]https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/****-bd53-c1fa6147d478?upload=true[/IMG]

With the StartMenuExperienceHost.exe issue, I have no clue how to stop this process from waking up my PC. I don't even know in what way this process causes my PC to wake up. The only notable difference is that the start menu is opened up when this issue occurs.

Any help would be appreciated.

My current version of Windows 10 is:

Some more system info:

Kind regards
    Jonas

2. Schau dir mal diesen Ratgeber an. Dort wird jeder fündig!

Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren

How to prevent StartMenuExperienceHost.exe waking up my PC? - Ähnliche Themen

1. Anwendungsfehler Oxc0000005.exe bei Windows10 beim starten von Android-Studio - Studio64.exe: Guten Tag, ich habe mir Android Studio auf meinem Rechner installiert und habe versucht das Programm über die .exe Datei zu starten, es kommt...

2. Ständiger Zugriff auf Web Cam von Microsoft Programmen. (taskhostw.exe/DeviceCensus.exe): taskhostw.exe und DeviceCensus.exe greifen mehrfach für ca. 3-5 sek. auf meine Web Cam zu, wie kann ich das verhindern. Mein Kaspersky Log zeigt mir...

3. Was ist Twunk_32.exe und Twunk_16.exe von Twain Corporation.: Ich habe heute beim durchsuchen der Windows Dateien(aus langeweile) mal einpaar dateien angeguckt, vom Boot Ordner bis zu System32. Bei den...

4. SearchUI.exe und SearchProtocolHost.exe versuchen mit anderem Computern im WIFI-Netzwerk zu verbinde: Hallo, ich habe es durch netstat-Befehl festgestellt, dass mein Computer versucht immer mit dem Computer meines Mitbewohners ( %%%%%% ich habe den...

5. Probleme mit cmd.exe und conhost.exe: Guten Tag alle beisammen, Ich habe folgendes Problem: Exakt jede Stunde startet die combi cmd.exe7538 und conhost.exe10872 ( die Zahlen könnten...