Windows Firewall blocking Chrome - Firewall Settings revert to default automatically after seconds

Diskutiere Windows Firewall blocking Chrome - Firewall Settings revert to default automatically after seconds im Windows 10 Forum im Bereich Microsoft Community Fragen; I ran into a very annoying problem with the windows firewall which blocks software from accessing the internet. Everytime I run Chrome (or any...
M

MSCom

Neuer Benutzer
Threadstarter
I ran into a very annoying problem with the windows firewall which blocks software from accessing the internet. Everytime I run Chrome (or any internet-dependend software for that matter) the Firewall-popup opens up and I have to click "allow access". This is even more annoying since the software from my printer tries to access the internet every minute and the firewall-popup opens up very frequently. I tried to allow the software manually from the firewall settings and even tried to disable the Firewall, but all changes I make in the firewall settings magically revert to the default after a few seconds. This problem appears in both public and private networks.

Thema:

Windows Firewall blocking Chrome - Firewall Settings revert to default automatically after seconds

Windows Firewall blocking Chrome - Firewall Settings revert to default automatically after seconds - Ähnliche Themen

• Windows Defender Firewall und Microsoft 365 ProPlus

Windows Defender Firewall und Microsoft 365 ProPlus: Hallo, ich habe gestern über meine Hochschule die Nutzung von Office 365 erhalten. Herunterladen und Installieren hat wunderbar geklappt, aber...
  • Windows Defender Firewall und Office 365 Student

Windows Defender Firewall und Office 365 Student: Hallo, ich habe gestern über meine Hochschule die Nutzung von Office 365 erhalten. Herunterladen und Installieren hat wunderbar geklappt, aber...
  • Windows Defender Firewall defekt?

Windows Defender Firewall defekt?: Hallo. Nach jedem System Start wird die Windows Defender Firewall verstellt, und zwar unter: Systemsteuerung -> Alle Systemsteuerungselemente...
  • Windows Defender Firewall

Windows Defender Firewall: Ich nutze 360 Total Security und habe dort auch die Firewall eingeschaltet.Windows Defender habe ich ausgeschaltet und trotzdem kommt bei jedem...