IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD when downloading a game in Steam

Diskutiere IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD when downloading a game in Steam im Windows 10 Forum im Bereich Microsoft Community Fragen; I recently got myself a new PC, i installed Windows 10 Education with a bootable USB-Stick and downloaded and installed all the drivers. I can...
M

MSCom

Neuer Benutzer
Threadstarter
I recently got myself a new PC, i installed Windows 10 Education with a bootable USB-Stick and downloaded and installed all the drivers.

I can browse the Internet for hours and hours and nothing bad ever happens, but whenever I start a download in Steam

my PC crashes and I get a BSOD with the Code "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL".

This can happen instantly or it takes 30min - 1h to crash but only if im downloading a game in Steam.

My specs:

Asus Prime X570-P

AMD Ryzen 7 3700X

Dark Rock Pro 4

RX 5700 XT

16 GB Corsair Vengeance LPX DDR4-2666 2x8

Kingston A1000

600W be quiet! pure Power 11

Hope this is enough information, if not feel free to ask for more!

I hope you can help me.

#
Schau dir mal diesen Ratgeber an. Dort wird jeder fündig!
Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
Thema:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD when downloading a game in Steam

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD when downloading a game in Steam - Ähnliche Themen

• BSOD ''IRQL_not_less_or_equal''

BSOD ''IRQL_not_less_or_equal'': Hallo Leute, habe seit 2 Wochen einen neuen PC, jetzt bekomme ich aber immer wieder einen BSOD. Meist steht beim BSOD...
  • BlueScreen - Fehler --> Stillstandcode: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

BlueScreen - Fehler --> Stillstandcode: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL: Hallo zusammen, da ich mich überhaupt nicht mit Notebooks auskenne, wende ich mich mit meinem Problem an euch. Vllt kann mir ja einer von euch...
  • Irql_not_less_or_equal

Irql_not_less_or_equal: Ich hab in letzter Zeit recht oft Bluescreens mit diesem Fehlercode. Dies passiert meist beim gucken von yt videos oder ähnliches. Also nicht bei...
  • fehlermeldung nach creator-update "Stilstandcod: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

fehlermeldung nach creator-update "Stilstandcod: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL": ich bekomme nach dem aktuellen creator update folgende Fehlermeldung und das System hat einen Bluescreen: Stilstandcod: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL wie...
  • fehlermeldung nach creator-update "Stilstandcod: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

fehlermeldung nach creator-update "Stilstandcod: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL": ich bekomme nach dem aktuellen creator update folgende Fehlermeldung und das System hat einen Bluescreen: Stilstandcod: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL...