How to prevent StartMenuExperienceHost.exe waking up my PC?

Diskutiere How to prevent StartMenuExperienceHost.exe waking up my PC? im Windows 10 Forum im Bereich Microsoft Community Fragen; Hello Community, Up until now, I have found a solution to any of my problems by simply googling, erm binging, them. This time tho, I have had no...
M

MSCom

Erfahrener Benutzer
Threadstarter
Hello Community,

Up until now, I have found a solution to any of my problems by simply googling, erm binging, them. This time tho, I have had no luck so far. So this issue in particular has had me frustrated for the past couple of weeks. I like to put my PC in sleep mode to be able to resume my work faster when I get back. However, whenever I resumed work in the past weeks, the PC had already booted. This is what "powercfg -lastwake" returns:

From the issues I've had so far with waking up my PC I would try to edit the configuration of the service returned by "powercfg -lastwake". One problem was caused by my network adapter and I simply prevented it from waking up my PC as follows:

With the StartMenuExperienceHost.exe issue, I have no clue how to stop this process from waking up my PC. I don't even know in what way this process causes my PC to wake up. The only notable difference is that the start menu is opened up when this issue occurs.

Any help would be appreciated.

My current version of Windows 10 is:

Some more system info:

Kind regards
Jonas

#
Schau dir mal diesen Ratgeber an. Dort wird jeder fündig!
Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
Thema:

How to prevent StartMenuExperienceHost.exe waking up my PC?

Sucheingaben

StartMenuExperienceHost.exe funktioniert nicht mehr

,

StartMenuExperienceHost.exe StartMenuExperienceHost.exe

How to prevent StartMenuExperienceHost.exe waking up my PC? - Ähnliche Themen

• "Diese App wurde aus Sicherheitsgründen blockiert." - Kann .exe-Datei trotzdem gestartet werden?

"Diese App wurde aus Sicherheitsgründen blockiert." - Kann .exe-Datei trotzdem gestartet werden?: Ich habe meinen ältereren HP LaserJet Pro 200 color MFP M276n-Drucker auf meinem neuen Windows 10-Betriebssystem installiert. Von der HP-Seite...
  • Spoolsv.exe / Splwow64.exe problem bei encrypted Folders

Spoolsv.exe / Splwow64.exe problem bei encrypted Folders: Hi, mein Anliegen ist sehr speziell. Dennoch versuche ich hier mein Glück. Kurz um, es geht um die Funktionen Print2Pdf aus einem Word Doc heraus...
  • wie gehe ich vor, wenn Windows 10 Upgrade 952(6).exe zum Downloaden zeigt

wie gehe ich vor, wenn Windows 10 Upgrade 952(6).exe zum Downloaden zeigt: Da ständige Fehlermeldungen bei Windows-Sicherheit angezeigt werden, möchte ich von W10 Home Version 1809 auf Version 1903 upgraden. Nun steht W...
  • msinfo32.exe funktioniert nicht

msinfo32.exe funktioniert nicht: Wenn ich in die Suchleiste "msinfo32.exe" eingebe, erscheint der Fehler: Informationen können nicht zusammengestellt werden. Auf die Software von...
  • Cortana Search prevents me from typing after first letter

Cortana Search prevents me from typing after first letter: I have been using the search feature of windows 10 pretty regularly. For a few days now, everytime I enter a button into the search bar, the first...