Deleting Sub-Form via VBA returns Error 2008

Diskutiere Deleting Sub-Form via VBA returns Error 2008 im Office Forum im Bereich Microsoft Community Fragen; Hey Community, i'm receiving this error when deleting a Sub-Form via VBA. Here the shortened code with the steps i'm taking. The code resides...
M

MSCom

Neuer Benutzer
Threadstarter
Hey Community,

i'm receiving this error when deleting a Sub-Form via VBA.

Here the shortened code with the steps i'm taking. The code resides within a module, not within a form, the Sub is invoked by a button in the form "myForm":

Sub PrepareTemplate()
Dim oApp As Object
Dim oObj As AccessObject
Dim sFormName As String, sSubFormName As String, sSubFormTemplateName As String

sFormName = "myForm"
sSubFormName = "mySubForm"
sSubFormTemplateName = "mySubFormTemplate"

Set oApp = Application.CurrentProject

'Close (Parent)Form
If oApp.AllForms(sFormName).IsLoaded = True Then
Docmd.Close acForm, sFormName, acSaveNo
End If

'Check if the SubForm exists, if it's open close it, then delete it
For Each oObj In oApp.AllForms
If oObj.Name = sSubFormName Then
If oApp.AllForms(sSubFormName).IsLoaded = True Then
DoCmd.Close acForm, sSubFormName, acSaveNo
End If
DoCmd.DeleteObject acForm, sSubFormName '-> throws error 2008 - cannot delete the database object while its open
End If
Next oObj

'Copy template and open subform in design-view for dynamic ctl-creation
DoCmd.CopyObject , sSubFormTemplateName, acForm, sSubFormName
DoCmd.OpenForm sSubFormName, acDesign
... etc ...

End Sub

Does anybody now what i'm doing wrong here?

Thanks in advance

Thema:

Deleting Sub-Form via VBA returns Error 2008

Deleting Sub-Form via VBA returns Error 2008 - Ähnliche Themen

• OneDrive randomly deleting Local Files

OneDrive randomly deleting Local Files: System: Windows 10 (up to date) The onedrive account (my brother's in this case) is using my office 365 license. After onedrive stopped...
  • Tenant als Sub-Tenant unter einem Haupt-Tenant einrichten

Tenant als Sub-Tenant unter einem Haupt-Tenant einrichten: Guten Tag, wir stehen momentan vor folgendem Problem: Ein Kunde (A) hat Firma (B) aufgekauft, und möchte nun, dass MS Teams für Firma B...
  • Public Sub über einen Makro In Arbeitsblatt einfügen

Public Sub über einen Makro In Arbeitsblatt einfügen: Hallo Freunde, Ich brauche Hilfe: Ich habe einen Public Sub() den ich nich manuell in das Arbeitsblatt einfügen möchte sondern über einen...
  • Lässt sich mit powercfg der Status einer Sub-GUID-zugehörigen Einstellung auslesen?

Lässt sich mit powercfg der Status einer Sub-GUID-zugehörigen Einstellung auslesen?: Ich will eine Energiesparplan-Einstellung über Batch ändern. Bzw. als ersten Gehversuch erstmal mit echo eine Nachricht ausgeben, je nachdem, ob...